Uppstart igen!!

Sådär ja… 
Nu tänker jag ta tag i bloggandet igen. Inte för att jag har tid, eller försatt det händer massa fartfyllt direkt🤣 
Men det är på nått sätt givande att skriva av sig lite. 
Jag kommer inte riktigt ihåg när jag skrev sist…

Nu ser mitt liv ut såhär:
Bor ute på landet utanför Alunda med min sambo och mina 3 barn och 2 katter.
Min sambo och jag har 1 barn tillsammans som är 5 månader. Dom andra barnen har jag med en annan. 
Dom är, pojke 13 år och flicka 11 år. 
Både jag och min dotter har ADHD och just nu handlar mycket om att få fas på det. 
Min dotter har precis börjat med medicin 💊 
Precis som jag🤣

Jag är föräldraledig just nu men jag skulle inte säga att jag har det lugnt och skönt för det. 
Det är läkarbesök för mig, läkarbyför Moa, läkarbesök för Jonte… 
Det är ridningen för Moa…
Det är möten i skolan…. Det är skjutsa till kompisar… 
Det är städa, tvätta… 
Och emellan det får man några timmars sömn varje natt. 
Jag har ju sen säkert 10 år tillbaka haft extrema sömnsvårigheter så jag har inte kunnat sova utan sömntabletter . Dom fick jag ju sluta med när jag vart gravid. Och nu när Jonte e här måste jag ju vara utan som så jag vaknar på nätterna. Dock resulterar det till att jag vaknar av alla ljud som ens finns. Så att jag är trött är bara förnamnet . 
Sen har jag…. Även om jag kanske inte pratar om det, jätte jobbigt med min adhd. 
Det är allt som oftast kaos i min hjärna och jag kan inte riktigt få till de där lugnet man behöver ibland. Min hjärna är konstant i spinn. 
Jag har precis fått börja medicinera men har bara hållit på en vecka typ…. Och lär hålla på bra länge innan jag kan känna någon effekt. 
Det som känns lätt och normalt för andra är svin jobbigt för mig. 
Det är som att köra in sig själv i väggen…..

Men…. Jag har det i grund och botten bra nu. 
Även om jag känner att jag skulle behöva lite mer tid för mig själv….

Iallafall så har Jonte hunnit bli hela 5 månader och han är ett riktigt charmtroll . 
Nu har ni fått lite update. 
 
Puss o kram så länge!
(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0