Kejsarsnitt vs. vaginal förlossning.......?

Tankarna har börjat snurra lite..... att föda med kejsarsnitt har inte ens vart ett alternativ för mig....till nu...... Va hos barnmorskan i onsdags och vi tror inte att liten har vänt sig. Så jag ska till bedömnings mottagningen på måndag och göra ultraljud för att kolla om liten ligger i säte, alltså med rumpan nedåt istället för med huvudet nedåt (som dom ska göra) Nu e det ju inte så att det e helt omöjligt att föda så..... men man måste vara lite större då...... Men om liten ligger med rompen ned.... så kan man göra ett vändningsförsök. O det e vad jag läst mig till inte helt smärtfritt i vissa fall.... ja ja..... vi säger att det inte skulle lyckas...att liten vill ligga med sin lilla romp ner..... då e kejsarsnitt en lösning.... men då jag inte ens funderat i dessa banor så e jag lite osäker..... Hur ont gör egentligen såret efter? Och hur snabbt läker det? Jag har ju Loke hemma så det blir svårt att "ligga still" o vila....belive me....jag har försökt under denna sjukskrivning..... han gillar inte när mamma ligger o slappar i soffan ;) O självklart kan ju Patrik vara hemma.....men de e ju den ständiga penga frågan..... att den ena partnern e hemma med föräldra penning o den andra för........Vård av sambo? ;) de e inte klirr i kassan direkt......
Ja ja...det går ju som det går....o ut ska den lilla lilla fisen iallafall =)
Magen mättes iallafall till 32 nu..... i vecka 36....... en liten söt bebis därinne =) Barnmorskan tippade på att h*n kommer bli i Lokes storlek ungefär...... Lilla lilla Loke.....he he.... han va så liten o söt när han kikade ut!! En storlek 44 på kläderna...... Idag ska jag tillbaka o ta ett blodprov....e ju RH- så jag måste kolla upp blodet vet ni.... Jag väger nu 71,2 kg..... vilket inte e nån värsting viktuppgång direkt.... men tillräckligt..... Alla jag träffar säger att min mage e sååå liten o gullig....o frågar om det inte e skönt?
Vad ska jag svara på det? Mmmmm..... magen e väl OK..... men de e allt annat som e drygt..... ryggen e paj..... samandragningarna e jobbiga....förvärkarna som kommit den senaste veckan..... bla bla...... Så om ni frågar mig om jag njutit av att vart gravid::::: NEJ!! Inte denna gång..... o inte gången innan......
Men det kommer ju något underbart ut av det...så man får bita ihop =)
Ne.... nu ska jag göra lite nytta.......
Puss på er!!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0